448. Stephen Maffin, τυχαίες ρωγμές (169)

Certainty

Η ιδιαίτερη τέχνη του Stephen Maffin, μοιάζει σαν ένα ορμητικό άρωμα που κατακλύζει προοδευτικά όλες τις σχολές της μοντέρνας τέχνης. Δείτε πως οι ίδιος μας ξεναγεί στις χρωματιστές του ραγισμένες περιπέτειες, ενώ και μόνο που διατηρεί δική του σελίδα στο facebook τον κάνει μια σημερινή σημαία :

Ως καλλιτέχνης έχω το ίδιο πρόβλημα να εξηγήσω τα έργα μου, όσο θα είχε ένας κριτικός τέχνης να τα δημιουργήσει. Άρχισα να χρησιμοποιώ επίχρισμα σε λινάτσα επειδή προσπαθούσα να μιμηθώ τις επιφάνειες που είδα στις φωτογραφίες των έργων ζωγραφικής του Ισπανού καλλιτέχνη, Manolo Valdez. Ήταν πανάκριβο για εμένα να επιχειρήσω το ίδιο (παχύ στρώμα λαδομπογιάς) και σκέφτηκα να δοκιμάσω το γυψοκονίαμα. Φυσικά, στην πορεία ανοίχτηκαν άλλοι δρόμοι, ώσπου τίποτε από όσα μου προκύπτουν δεν μοιάζουν με πίνακες ζωγραφικής του Valdez.

Κοιτώντας πίσω, ήμουν γοητευμένος με αυτά τα δισδιάστατα έργα τέχνης που είχαν τη δική τους σωματική υφή αντί των παραδοσιακών έργων παραστατικής ζωγραφικής. Ισορροπούσα σε κάτι μεταξύ ζωγραφικής και γλυπτικής. Είναι και για μένα μια εμπειρία να βλέπω ένα πρόσωπο και να προσπαθώ να το κατανοήσω ως φίλο ή ξένο, και την ίδια στιγμή βλέπω το δέρμα σε αυτό το πρόσωπο ανεξάρτητα από την έκφραση ή τη στάση. Σαν να βλέπει κανείς το πρόσωπο του σε έναν καθρέφτη, όλες τις γραμμές και τα σημάδια, και ταυτόχρονα να το αναγνωρίζει ως δικό του, ενώ την ίδια στιγμή να εκπλήσσεται από τις ξεχασμένες λεπτομέρειες που εξελίσσουν τη φαντασία και απογειώνουν το πρόσωπο σε κάτι ολοκαίνουργο, όπως θα το έβλεπε κάποιος εντελώς ξένος.

Future tense

Κατέληξα να πιστέψω ότι μέσω της

Isabelle looks to heaven, Charcoal

διαδικασίας αναγνώρισης της υφής αποκαλύπτονται τα μυστικά της ατομικότητας.

Παρόλο που ίσως ποτέ δεν έχει ακολουθηθεί παρόμοια τενχική δεν είναι φυσικά η πρώτη φορά στην ιστορία της Τέχνης που έχει τοποθετηθεί κάποιο υλικό πάνω σε λινάτσα ή άλλα υφαντά υλικά. Μάλιστα εντελώς τυχαία ανακάλυψα μια τέτοια συγκυρία σε ένα έκθεμα της αρχαίας αιγυπτιακής τέχνης.

Έτυχε σε ένα βαμμένο άγαλμα σε μία γυάλινη προθήκη, περίπου 20 ίντσες ψηλό, ραγισμένο και χλωμό, επιδεινωθέν αρκετά μετά από τρεις ή τέσσερις χιλιάδες χρόνια. Πίστεψα αμέσως σαν να είναι κατασκευασμένα από λινό που καλύπτεται με ένα επίχρισμα ασβεστοκονιάματος. Από τότε, το έχω ερευνήσει δειξοδικά και πιστεύω βαθιά ότι οι Αιγύπτιοι χρησιμοποίησαν την τεχνική για να διατηρήσουν τις μορφές στις μούμιες. Ειδικεύτηκαν στη διάστρωση του σοβά στα περιτυλίγματα των ταριχεύσεων, μια διαδικασία που ονομάζεται cartonnage από τους αρχαιολόγους.
Προσωπικά το παλεύω διαφορετικά. Βάζω ένα στρώμα γύψου σε λινάτσα και στη συνέχεια το λειαίνω με γυαλί ώστε να προκόψει ένα επίπεδο ενιαίο, ένα ομαλό έδαφος για τη ζωγραφική. Μόλις ξεραθεί το υλικό, τίθεται σε σφράγιση. Μετά την ξήρανση αρχίζουν τα ρήγματα του σοβά όπου επιχειρώ την απεικόνιση του προσώπου ή όποιου άλλου θέματος.

Pauline

Πειραματίζομαι συνεχώς, και ίσως λιγότερες από τις μισές προσπάθειες είναι επιτυχείς, αφού ψάχνω συνεχώς την ιδέα που έχω στο μυαλό και κάτι που αναπτύσσεται από την τύχη. Κόβω, σταματώ, σπάω, τρίβω, , λειαίνω, βουρτσίζω, ζωγραφίζω, ξανασπάω. Σφραγίζω και συνέχεια το ίδιο με τυχαίες παραλλαγές.

Εδώ θα βρείτε και το προσωπικό του site με δεκάδες ολόθερμα έργα, και είναι βέβαιο ότι δεν θα μείνει καθόλου απαρατήρητος στο προσεχές μέλλον.

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΣ

This entry was posted in Αταξινόμητα, Maffin, Stephen and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s