442. Lovis Corinth, γερμανικά πορτρέτα (163)

Lovis Corinth, "Αυτοπροσωπογραφία με σκελετό", 1896

Lovis Corinth,"Old man in armour" 1915. Μια σαρκαστική μελαγχολία διακρίνει ως άρωμα την εργογραφία του

Κάθε χρόνο στα γενέθλιά του ζωγράφιζε κι ένα

Lovis Corinth, "Βάκχος". Ωραίες στιγμές ξενοιασιάς με τη γυναίκα και το κρασί του, λίγο πριν την ασθένεια

πορτρέτο του. Ο Lovis Corinth (1858-1925) περπάτησε ανάμεσα στον ιμπρεσιονισμό και τον εξπρεσιονισμό με ένα στυλ που το χάραξαν δύο κεντρικοί διακόπτες : Το κόκκινο κρασί και η ημιπληγία που τον έπληξε στα 53 του, και τον βύθισε σε  μια ιδιότροπη θλιπτική ραθυμία. Σύντομα ωστόσο ξεπέρασε το σοκ, κι ανέδειξε την τελευταία 15ετία της ζωής του ως την πιο γόνιμη, την πιο λαμπερή και πολύχρωμη.

Lovis Corinth, "The temptation of Saint Anthony", 1897. Ένα από τα αριστουργήματα του Κόρινθ, το οποίο μεταφράζει ίσως και το σύνολο του προσωπικού του ιδιώματος

Lovis Corinth "Αθωότητα" 1890

Γερμανός εκ Πρωσίας με διαγνωσμένο ταλέντο

Lovis Corinth, Self portrait at Walchensee. Γερασμένος, άρρωστος, τοπιογράφος, κυνικός, μα ακούραστος

παιδιόθεν, έλαβε όλον το συντηρητικό αέρα της Ακαδημίας του Μονάχου που μπορούσε να αναπνεύσει μετέφηβος. Κι αν δεν του ταίριαζε γάντι ο νατουραλισμός των αυστηρών ακαδημαϊκών διδαχών, θα ήταν άδικο να αφορίσουμε την εξειδίκευση που απέκτησε είτε στη Βαυαρία, είτε στο Παρίσι όπου επιχείρησε να διασκεδάσει τις δεξιότητές του. Δάσκαλος του εκεί ήταν ο ευαίσθητος Bouguereau, μα ο Κόρινθ έψαχνε άλλες διαφυγές.

Woman in the gardren with lilies, 1911

Επιστρέφει στο Μόναχο και ηγείται της Απόσχισης, στραγγαλισμένα ταλέντα αναζητούσαν τρόπους έκφρασης. Καλή βέβαια κι η καλλιτεχνία, μα βιοποριστικοί λόγοι τον υποχρέωσαν να ανοίξει μια σχολή ζωγραφικής για κυρίες. Ερωτεύθηκε την πρώτη του πελάτισσα, 20 χρόνια νεώτερη, την παντρεύτηκε και απόλαυσαν δύο παιδιά. Κυρίως, όμως έγινε η μούσα του που του άνοιξε με άλλο κέφι το παράθυρο για το γυμνό και τη γυναικεία προσωπογραφία.

Όταν το εγκεφαλικό τον καθήλωσε μισόνεκρο, λάτρεψε να χρωματίζει τα βαυαρικά τοπία  κι έδωσε άλλες διαστάσεις στην ιδιοφυή ζωγραφική του. Ωστόσο η αγάπη του για την προσωπογραφσία και τις παραλλαγές της ήταν ο κώδικας με τον οποίο συνεννοήθηκε με της Ιστορίας τον καταχωρητή.

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΣ

This entry was posted in Corinth Lovis, Αταξινόμητα and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s