413. Αχ Εύα

"Adam and Eve". Δεν γνωρίζω καν τον καλλιτέχνη. Δεν γνωρίζω πού και πότε φιλοτεχνήθηκε. Ομολογώ όμως πως το βρίσκω ως μια από τις συγκινητικότερες αποτυπώσεις του θέματος via wikipedia adam eve best. Όποιος γνωρίζει κάτι περισσότερο παρακαλώ ως δώσει στίγμα

DÜRER, Albrecht 1507

Η γιαγιά μας. Η διαβόητη κ. Εύα. Η αμαρτία κι ο πειρασμός ανά τους αιώνες. Δεν γέρασε ποτέ, ανέκαθεν δεν κράτησε τίποτε περισσότερο από ένα μήλο. Κι έρχεται σήμερα η ενδοξότερη πολιτεία του σύγχρονου πολιτισμού, το κέντρο του παγκόσμιου εμπορίου, η καρδιά του πλανητικού χρήματος, η ψυχή της Δύσης ολόκληρης, η γιγαντιαία Νέα Υόρκη, να έχει ως παρατσούκλι “The Big Apple”, τον ποθητό καρπό από το δέντρο της γνώσης σε καπιταλιστική έκδοση.

Θύμα όλης της ιστορίας εκείνος ο αχμάκης ο Αδάμ. Ευκολόπιστος, ορμονοκυβέρνητος, απαραίτητος για τη διαιώνιση κι άλλο τόσο ευάλωτος στις διαπλοκές του γυναικείου νου. Το πλευρό του δεν ήταν ως φαίνεται αρκετό, τα γονιδιώματά του γίνονται θυσιαστήριο που δεν πρόκειται να τον αναχαιτίσει από την κίνηση προς το παραδιδόναι.

Gustave Moreau, "Eve", 1885

Θα υποκύπτει στο διηνεκές. Θα νομίζει ότι διοικεί τα πράγματα, θα θεωρεί εαυτόν ως ισχυρό φύλο, θα χτυπά το χέρι στο τραπέζι όλος οργή. Και στο πρώτο νάζι, ένα δάκρυ που λες και μηχανή το βγάζει την κατάλληλη στιγμή, ένα πεισματάκι αραχνένιο, μεταστρέφεται σε βουτυράτος κουραμπιές. Αρκεί να τον αγγίξει ένας βοστρύχος από τις μπούκλες της, ένα νεύμα από το κουρτινάκι του παραθύρου της, μια τόση δα οσμή από την κρέμα νυκτός της για να ανατραπεί το σύμπαν του. Τρώει το μήλο ξανά και ξανά, με τη φλούδα και το κοτσάνι, ακόμη κι όταν εννοεί κάπως τις πλεκτάνες, συμβιβάζεται μοιραία, υποτάσσεται εθελόθυτος, απαρνιέται μάνα και καθήκοντα στρεφόμενος στης Εύας το κυνηγητό.

Antonio Molinari, "Adam And Eve", 1704, Venice

Auguste Rodin "Adam and Eve expelled from paradise Rodin Auguste

Ο όφις δεν θα σηκώνει κεφάλι πια παρά μόνο διαλειμματικά, το μέλλον του είναι επίγειο, χωμάτινο, η πορεία του έχει κάτι από την ειμαρμένη του Ιούδα : γίνεται ο κακός της ιστορίας, θυσιάζεται για να πληρωθούν οι γραφές, χωρίς τον δικό του τιποτένιο χαρακτήρα το θεατρικό δεν θα έκοβε ούτε ένα εισιτήριο.

Η ιστορία χιλιοπαιγμένη από γενιά σε γενιά, από κάθε θρησκεία σε κάθε ήπειρο, κι από τα άτομα στα σύμπαντα, από τα ελαχιστότατα ζωύφια μέχρι τους ακαδημαϊκούς αστρονανοβιοτεχνολόγους με τα σαράντα μάστερς. Ουδεμία εξαίρεση στα σκοτεινά βάθη των ωκεανών ή στα αιθέρια πτηνά των Ιμαλαϊών. Φαντάζομαι πως ακόμη και στις εξωγήινες ζωές, όλο και κάποια δική τους Εύα θα κρατά τα σκήπτρα της θέλξης : σώματα που ζουν σε μεθάνιο ή σε θερμοκρασίες χαοτικά κάτω του απόλυτου μηδενός (-273 Κελσίου) θα σπαρταρούν κελαρυστά στις παγωνίσιες φτερούγες, θα εφορμούν αδίσταχτα στο προσωπικό τους τέλος χάριν της κληρονομικότητας.

Ας είναι. Ποιος ποτέ μετάνιωσε πριν καταβεβλημένος από τα γηρατειά κινά να  φιλοσοφεί, άπραγος από ανάγκη παρά από απόφαση. ΚΑΝΕΙΣ. Καταπίνει την «αμαρτία» όπως ο Καβάφης μετρούσε τα κεριά, ασπρομάλλης αναπολεί την ηδονή θιγμένος περισσότερο από του κορμιού την κατάντια παρά από οριστική διάγνωση της ματαιότητας. Νέος αν ξαναγίνονταν, στο ίδιο γαϊτανάκι θα προσέτρεχε ν΄αρπάξει μια κορδέλα και να περιστρέφεται μέχρι να καεί στου πάθους τη φλόγωση. Μόνο το άλλο πρωί – πολύ αβέβαιο και πάλι- ίσως να μπορεί να διακρίνει αν η ξώβεργα ήταν της σατανόψυχης Eva Brown ή της νεραϊδόκορμης Eva Herzigova. Το πιο πιθανό, ασταμάτητος, λίγο πριν  ξυπνήσει, αμέριμνα θα αλλάξει πλευρό, θα παραγγείλει και μηλόπιτα για πρωινό.

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΣ

Advertisements
This entry was posted in Αταξινόμητα and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s