389. Μολύβια Faber Castell, μια εμπνευσμένη διαφήμιση

Δεν ξέρω πώς να αποδώσω περισσότερο τα δεξιοτεχνικά εύσημα στον καλλιτέχνη παρά στην πολύ γνωστή εταιρία, που είχε όμως  την σπινθιρίζουσα έμπνευση να τον προσλάβει στο επιτελείο της.  Ο τύπος, είναι ένας νεαρός ευρασιάτης καλλιτέχνης (Chan Hwee Chong γεννημένος στη Σιγκαπούρη, μόνιμος κάτοικος Αμβούργου), με μια εκπληκτική ζωγραφική ικανότητα. Γενικότερα ασχολείται με «Εγκαταστάσεις» (Installations) της Σύγχρονης Τέχνης για να εκφράσει το αρτιστικό ποτάμι που τον φλέγει. Βρέθηκε όμως στο δρόμο του η διαφημιστική καμπάνια των μολυβιών, μελανιών και ειδών γραφής γενικότερα, η πασίγνωστη Faber-Castell, που πήρε από το χέρι τον μετρίως γνωστό art director και βάδισαν παρέα στα εμπορικά κατατόπια.  Το ταλαντούχο χέρι του ξεδιπλώνει κατά παραγγελία απροσδόκητες ομορφιές, δημιουργώντας σπειροειδείς εικόνες εμπνευσμένες από μερικά από τα πιο δημοφιλή αριστουργήματα στην ιστορία. Έτσι, για παράδειγμα, η Μόνα Λίζα, η αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκογκ ή το Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκιτου Βερμέερ,  αναμορφώνονται στα χέρια του με μια περίεργη τεχνική που έχει τη βάση της στο βασανιστικό μεγαλείο του να μη σηκώσεις το μολύβι από τον καμβά!

Μάλιστα το όλο εγχείρημα έχει καταγραφεί σε διαφημιστικό βίντεο με πολύ αυθεντικά στοιχεία θαυμασμού απ΄ όλον τον πλανήτη για τη δημιουργική φαντασία του καλλιτέχνη (αλλά και των διαφημιστών βεβαίως βεβαίως…) . Μπορεί πράγματι ο Chan να «Οικειοποιείται» όπως ακριβολογεί η ορολογία της Σύγχρονης Τέχνης, εντούτοις το πράττει εντίμως, αξιοπρεπέστατα για το αρχέτυπο έργο, και κυρίως με ένα λαμπρό και πρωτότυπο τρόπο που καταπλήσσει.

Πολλές πληροφορίες για τον καλλιτέχνη, τις ανησυχίες και τα έργα του, αλλά οπωσδήποτε και το αποκαλυπτικό βιντεάκι του σχεδίου του βρίσκονται συνδεδεμένα εδώ  http://www.behance.net/gallery/Faber-Castell/2267302

Μάστορας της εφευρετικότητας, με μόνο εφόδιο ένα πενάκι της χορηγού του εταιρείας, προσκυνά πάνω στον καμβά και δεν σηκώνει τη γραφίδα του αν δεν κλείσει η σπείρα που εκκίνησε από το κέντρο του έργου του. Η γραμμή του κουβαριάζεται γύρω- γύρω σε κύκλους που φαινομενικά είναι πολύ συνηθισμένοι. Στο τέλος ωστόσο, το αποτέλεσμα επί των δύο ζωγραφικών διαστάσεων αφήνει άφωνους τους θεατές αφού τα διάσημα έργα τέχνης ξεπροβάλλουν από το πουθενά, ενώ το επίπεδο της ακρίβειας και ευστοχίας των δημιουργιών του είναι απρόσμενα κορυφαίο. Δεν χάνει τη γραμμή του, κι αν το καλοσκεφτείς, δεν χρειάστηκε ποτέ δεύτερη γραμμή! Αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό ως σύλληψη, διπλά μαγευτικό ως αποτέλεσμα.

Johannes Vermeer's masterwork: "Girl with a pearl earring" πασίγνωστο και ως "Η Μόνα Λίζα του Βορρά", κοσμεί την γκαλερί Mauritshuis, Χάγη Ολλανδίας

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΣ

Advertisements
This entry was posted in ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΙ, ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΥ ΣΚΕΨΕΙΣ and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s