371. Michelangelo μυστικιστής (130)

Kαπέλα Σιξτίνα, Βορειοανατολικοί τοίχοι

Σε ηλικία 17 χρονών ξεκίνησε ανατομίες επί πτωμάτων από το νεκροταφείο της εκκλησίας. Μεταξύ των ετών 1508 και 1512 ζωγράφισε την οροφή της Καπέλα Σιξτίνα στη Ρώμη. Ο θεϊκος Michelangelo Buonarroti – πασίγνωστος ως H υψηλότατη καλλιτεχνική ιδιοφυία όλων των εποχών, γλύπτης και αρχιτέκτονας-, ήταν επίσης ένας προικισμένος ανατόμος, ένα μυστικό που αποκρύπτονταν με την καταστροφή σχεδόν όλων των ανατομικών σκίτσων και των σημιεώσεών του. Να όμως που 500 χρόνια μετά φαίνεται πώς αποκαλύπτονται όσα με περισσή επιμέλεια έκρυψε στο μαγευτικότερο ταβάνι της οικουμένης, την οροφή της Καπέλα Σιξτίνα.

Αυτό είναι το συμπέρασμα των Ian Suk και Rafael Tamargo από το Μάιο του 2010, όπως το ανακοίνωσαν σε επιστημονικό περιοδικό Νευροχειρουργικής. Οι κύριοι είναι νευρονατόμοι στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins School of Medicine στη Βαλτιμόρη, Μέρυλαντ. Στο Διαχωρισμό του Φωτός από το Σκότος βρήκαν μια ακριβέστατη απεικόνιση του ανθρώπινου νωτιαίου μυελού και του εγκεφάλου.

Κριτικοί και ιστορικοί τέχνης έχουν καταμπεδρευτεί με τις ανωμαλίες στο λαιμό του Θεού, ασύμφωνες ακόμη και με το φωτισμό, ακόμη και με την προοπτική:  ο Θεός να προκύπτει ωσάν να έχει βρογχοκήλη, πρησμένο θυροειδή!!! Αδεξιότητα;  αβλεψία ;; απίθανο! Οι νευροανατόμοι είδαν τον ανθρώπινο εγκέφαλο, κι ακόμη παραπέρα: Στο ρούχο όπως αφύσικα εικονίζεται να πέφτει στο στήθος του, διακρίνουν τον ανθρώπινο μυελό των οστών. Εκτός πια κι αν βλέπει ο καθένας ό,τι θα ήθελε να έχει δει, ή απλώς να αυξήσει τη συνωμοσιολογία για ένα μύθο, και τίποτε περισότερο. Η παρτίδα μόλις ξεκίνησε στην ουσία, κι αν πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα παζλ στην ιστορία της ανθρωπότητας μένει να το ανακαλύψουμε τα προσεχή έτη. Στο ερώτημα αν ο Μικελάντζελο ήταν απλά ιερόσυλος ή αν απέδιδε επιστημονικές τιμές, οι ειδικότεροι θα κληθούν ταχέως να απαντήσουν.

Και γιατί στην ευχή θα έκανε κάτι τέτοιο; Α, όσο γι΄αυτό οι απαντήσεις  υπάρχουν χωρίς δυσκολίες. Εξάλλου δεν είναι μόνο τούτη η ανατομική λεπτομέρεια που παρατηρήθηκε, αλλά και η απεικόνιση νεφρών που εντιοπίστηκαν σχεδιασμένα από το χέρι του Δασκάλου, ασθένεια από την υπέφερε σοβαρά. Ο Μικελάντζελο ήταν μια βαθειά σκεπτόμενη προσωπικότητα. Διχάζεται αιώνια ανάμεσα στον ευσεβή χριστιανισμό και την ελεύθερη σκέψη που θα έφτανε χωρίς όρια έως τον παγανισμό. Μελετητής με περίσκεψη, έκρυψε όσο μπόρεσε τις πνευματιστικές αναζητήσεις του όταν στο δρόμο για τη θέωση και την ολοκλήρωση των θνητών ανάκλυψε και μονοπάτια έξω από την Καθολική εκκλησία. Αυτά όμως ούτε λέγονταν τότε, ούτε (κυρίως) δείχνονταν στην παραγγελία του Πάπα. Ίσως έτσι πέρασε ένα κρυμένο μήνυμα λοιπόν, πως ανάμεσα στο Φως και το Σκοτάδι, υπάρχει ο ανθρώπινος νους έτοιμος, πλήρης ανατομικά, να ερευνήσει αντί να προσκυνά ανερεύνητα. Ίσως…

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΣ (Ευχαριστώ Λόγιε Ερμή για την υπενθύμιση)

Advertisements
This entry was posted in Michelangelo and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s