336. Hermitage Museum, ένα Μουσείο του Κόσμου (115)

The State Hermitage Museum, St. Petersburg, Russia. Το διαμάντι της θαυμαστής Αγίας Πετρούπολης

Madonna Litta - Η Παναγία του Γάλακτος, Leonardo da Vinci 1490

Με περισσότερα από 3 εκατομ. αντικείμενα τέχνης που εκπροσωπούν τους αιώνες και τα έθνη ανά τον κόσμο, το Μουσείο του Ερμιτάζ έχει συγκεντρώσει της παγκόσμια αίσθηση του πολιτισμού. Απίστευτα εκθέματα από την παλαιολιθική έως την πλέον σύγχρονη εποχή συναρπάζουν τον επισκέπτη.

Είναι το μεγαλύτερο δημόσιο μουσείο και γκαλερί τέχνης ταυτόχρονα στη Ρωσία και μία από τις σημαντικότερες στον κόσμο. Παίρνει το όνομά του από ένα περίπτερο αναψυχής που γειτνιάζουν τα Χειμερινά Ανάκτορα, που χτίστηκε με εντολή της Μεγάλης Αικατερίνης στα 1764 – 1767 (το «Μικρό Ερημητήριο») για την απεικόνιση των θησαυρών της. Η Αικατερίνη η Μεγάλη ήταν μία από τους πλέον αχόρταγους συλλέκτες όλων των εποχών και κατά το θάνατό της το 1796, οι αυτοκρατορικές της συλλογές υπολογίζονταν συνολικά σε περίπου 4.000 πίνακες. Από το 1802, πίνακες Ρώσων καλλιτεχνών άρχισαν να συλλέγονται στα αυτοκρατορικά δώματα.

The crouching boy 1533 Michelangelo

Το 1837 τα Χειμερινά Ανάκτορα καταστράφηκαν από πυρκαγιά και το Νέο Ερμιτάζ χτίστηκε από τον Γερμανό αρχιτέκτονα (αλλά και ζωγράφο) Leo von Klenze, 1840-1849 –πρόκειται για τον γνωστό φιλέλληνα ο οποίος την Οθωνική περίοδο συνετέλεσε σε τεράστιο βαθμό για την επανέναρξη της ζωγραφικής Τέχνης στον τόπο μας. Επισκέψιμο για το κοινό κατέστη το 1852, επί Νικολάου του 1ου. Τα επόμενα χρόνια ο τσάρος ξεπούλησε περισσότερους από 1.200 πίνακες, αλλά η συλλογή συνέχισε να αναπτύσσεται, διπλασιάζοντας τον αριθμό των εικόνων της. Μεταξύ 1910 και 1932, παρά τις εκτεταμένες πωλήσεις από τους Σοβιετικούς (μετά την Ρωσική Επανάσταση το 1917) παρά την κρατικοποίηση της ιδιοκτησίας το Ερμιτάζ παρέμεινε ένα ανεκτίμητο θησαυροφυλάκιο τέχνης.

Madonna and child, 1504, Raphael

Η εκπροσώπηση της Δυτικής ζωγραφικής είναι πλούσια σε σχεδόν σε κάθε της περίοδο και κάθε τεχνοτροπία, αλλά ίσως περισσότερο ρίζωσε η ολλανδική ζωγραφική του 17ου αιώνα (η μεγαλύτερη συλλογή στον κόσμο). Παρόμοιας έκτασης αποθησαύρισμα συμβαίνει και για τη  Γαλλική ζωγραφική του τέλους του 19ου και αρχές του 20ου αιώνα (σχεδόν όλες οι μεγάλες μορφές του Ιμπρεσιονισμού και Μετα-Ιμπρεσσιονισμού εκπροσωπούνται ικανοποιητικά).

Τα περισσότερα έργα με πηγή τη Γαλλία προέρχονται από τις συλλογές που δύο

Return of the proidigal son, 1669, Rembrandt.

Μοσχοβίτες επιχειρηματίες συγκρότησαν, οι οποίοι συγκαταλέγονται στους ενδοξότερους μαικήνες της εποχής τους: Τον Ιβάν Μοροζόφ (Ivan Morozov 1871-1921) και τον Σεργκέι Σούκιν (Sergei Shcukin 1851-1936), οι οποίοι είτε προέβαινα σε παραγγελίες νέων έργων είτε κάνοντας σημαντικές αγορές μέσω αγοραπωλησιών. Έργα του Matisse ήταν μια ιδιαίτερη συμπάθεια των δύο ανδρών, ενώ το ενδιαφέρον του Σούκιν είχε επίσης επεκταθεί στον Κυβισμό.

Μετά την Επανάσταση των Μπολσεβίκων οι συλλογές τους κρατικοποιήθηκαν και στη αργότερα μοιράστηκαν μεταξύ του Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη και του Μουσείου Πούσκιν στη Μόσχα. Οι συλλογές του Ερμιτάζ εκτείνονται πολύ πέρα ​​από τη ζωγραφική, καθώς διαθέτει εκτεταμένα χειροποίητα τεχνουργήματα της Κεντρικής Ασίας αλλά και της Ανατολικής Τέχνης γενικότερα.

The stolen kiss, 1789, Honore Fragonard

Aν ποτέ βρεθείτε στο δικό σας Ερμιτάζ (ρωσ: Эрмитаж) θα απολαύσετε Λεονάρντο, Ροντέν, Ρενουάρ, Πικάσο, Ματίς, Γκωγκέν, Σεζάν, Μονέ, Ρέμπραντ, αλλά κυρίως θα έχετε την ευκαιρία για αυτογνωσία. Μην χάσετε καμία ψίχα από τέτοιο λαχείο, για να μην πω, κυνηγήστε το με πάθος.

xartografos

Advertisements
This entry was posted in d. Θ Η Σ Α Υ Ρ Ο Ι σκόρπιοι, ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ, ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΥ ΣΚΕΨΕΙΣ. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s