288. Breakfast για ελληνόπουλα

Luncheon of the Boating Party, 1881, Pierre August Renoir

Ακούω αυτές τις ανοησίες για παιδιά του δημοτικού που δήθεν λιποθυμούν από πρωινή ασιτία και θυμώνω. Κυρίως θυμώνω διότι κατά κάποιον τρόπο προκαλούμε την τύχη μας: Προφανώς δεν ξέρουμε τι σημαίνει λιμοκτονία αληθινή, πώς είναι να ξυπνάς στην υποσαχάρια αφρική νηστικός αλλά κυρίως διψασμένος, και πάντως πώς πέρασαν οι δικοί μας το ’41 που πιστέψτε με, δεν είναι και τόσο διαστημικά μακρινό ή φευγάτο. Μακάρι να μην το ζήσουμε ποτέ (αν έρθει, να είμαστε σίγουροι ότι θα το καταλάβουμε πολύ πριν λιποθυμήσουν οι προέφηβοι στα σχολεία..), ο λιμός φαίνεται να είναι μακάβριος εφιάλτης, ας μην παίζουμε με τις φαυλότητες. Δεν μπορώ δηλαδή να πιστέψω πως μια φέτα ξερό ψωμί δεν είχε η μάνα να βάλει στου παιδιού της την τσάντα, έλεος δημοσιογραφίσκοι και κομματότυφλοι δεν φτάσαμε εκεί, και δεν θα φτάσουμε , συνέρθετε.

Με την ευκαιρία όμως, και μιλώντας ΠΑΝΤΑ για τα παιδιά, ΤΟ ΠΡΩΙ οι περισσότεροι από μας τρέχουμε! Βιαζόμαστε και αργούμε στη δουλειά, καθώς και οι μαθητές στο σχολείο!… Λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι, η υγιεινή διατροφή αλλά και το σωστό πρωινό, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου τόσο για μας, όσο και για τους μικρούς μαθητές!… Η αποχή από το πρωινό, είναι η χειρότερη συνήθεια και μας περιμένουν μια σειρά διαταραχές  αν δεν καταναλωθεί : Χαμηλή πνευματική συγκέντρωση, αύξηση του σωματικού βάρους, μειωμένη αποδοτικότητα, καταφυγή σε υποκτάστατα τύπου σοκολατοειδή (μη δε και τσιγάρο…)  και άλλα.

Υπάρχουν άνθρωποι που καταναλώνουν το ίδιο πρωινό κάθε μέρα. Μέσα σε αυτούς, μπαίνουν και οι μικροί μαθητές, που οι γονείς τους δεν έχουν φαντασία, ή δεν έχουν την διάθεση και το χρόνο να ασχοληθούν με το πρωινό τους. Δίνουν στα γρήγορα ένα γάλα στα παιδιά τους και αισθάνονται ότι το γεύμα αυτό έχει καλυφθεί. Με αυτό τον τρόπο όμως και λόγω του ότι η μονοφαγία προκαλεί ελλείψεις σε ένα πλήθος θρεπτικών συστατικών, μπορεί να δημιουργήσει και αβιταμινώσεις, ελλείψεις θρεπτικών συστατικών κ.α.

Φρουτιέρα με Μήλα και Ποτήρι Νερό, Paul Cezanne

Τι όμως είναι αυτό που πρέπει να φάμε σαν πρωινό, για να καλύψουμε αυτές τις ανάγκες; Τρία είναι αυτά που πρέπει να έχει το γεύμα αυτό, για να είναι θρεπτικό: Πρέπει να έχει:

Κάτι ζωικό: Όπως το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί, το κασέρι, το άπαχο κρέας (π.χ. γαλοπούλα- πάριζα χαμηλή σε λιπαρά), το ξινόγαλο, το αβγό κ.λ.π.
Κάτι σε νωπό λαχανικό ή φρούτο: Σαν τα φρούτα, τους χυμούς, ξερά φρούτα, αλλά και γιατί όχι τα λαχανικά και τέλος
Κάτι με άμυλο: όπως το ψωμί, τα δημητριακά, τα μπισκότα ή το κέικ, η πίτα, οι φρυγανιές, οι ρυζογκοφρέτες…

Ορίστε λοιπόν 5 παραδείγματα, για να κατανοηθεί η διαδικασία:

Γάλα 1,5% με δημητριακά, όπου καλό θα ήταν τα δημητριακά αυτά να είναι χωρίς ζάχαρη (όπως το κουάκερ) και αποξηραμένα φρούτα (αγαπημένη γεύση για μικρούς και μεγάλους: 1 ποτήρι 1,5% γάλα με ½ φλ. βρώμη, 1κ.γ. ανάλατους ξηρούς καρπούς και φρέσκια φράουλα ή ξερά φρούτα.

  • 1 βραστό αβγό με 1-2 φέτες ψωμί και ντομάτα (σαν σάντουιτς)
  • 1 τόστ με 2 φέτες ψωμί, 1 του τοστ τυρί, 1 φέτα γαλοπούλα και 1 φυσικός χυμός
  • 1 τόστ με ταχίνι κακάο και φράουλα ή μπανάνα, με 2κ.γ. φιλέ αμύγδαλο, 1 ποτήρι γάλα και 1 φυσικός χυμ
  • ός
  • 1 ξινόγαλο ή γιαούρτι με 1 κομμάτι πίτα και 1 φρούτο

Πότης αψινθιού, Edgar Degas, L' absinthe 1876 Musee d' Orsee

Τέλος μην ξεχνάτε ποτέ ότι τα παιδιά όσο σας αγαπούν άλλο τόσο σας αντιγράφουν! Αν δεν μπορείτε ν’ αλλάξετε συμπεριφορές, τουλάχιστον εξασφαλίστε πως δεν σας βλέπουν σε μαύρα χάλια, με τσιγάρα κι οινοπνευματώδη, με βρισιές σε νεύρα, σκοτεινιασμένοι από μελαγχολίες ή αφραγκία : Τίποτε απ΄όλα τούτα δεν αφορά τον παραδείσιας αγαθότητας κόσμο τους. Μη χρησιμοποιήσετε την έκφραση, “Πιες το γάλα σου, θα σου κάνει καλό” αν δεν το διδάσκετε με το παράδειγμά σας. Θα εκπλαγείτε από την αθώα ερώτηση που θα σας έρθει στο κεφάλι: “Εσένα μαμά δε σου κάνει καλό; Γιατί δεν το πίνεις ;”  Στο πρωινό γεύμα, μπορούν να συμμετέχουν όλοι. Ξυπνήστε 5 και μόνο λεπτά νωρίτερα από το προκαθορισμένο και επενδύστε σε αυτά τα 5 λεπτά!… Πραγματικά αξίζει τον κόπο, γιατί με αυτό τον τρόπο θα δείτε μεγάλες αλλαγές, κι όταν θα έρθει ο λιμός της Αποκάλυψης το ξανασυζητάμε.

xartografos αντιγραφέας της διατροφολόγου κ. Βασιλικής Παπαδοπούλου

Advertisements
This entry was posted in Cezanne, Paul, Degas Edgar, ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΥ ΣΚΕΨΕΙΣ, Renoir, Pierre-Auguste. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s