189. Μαρία Κάλλας, η ντίβα του θανατέρωτα

Η πιο ωραία φωνή στον κόσμο, η αξεπέραστη υψίφωνος και η διασημότερη ντίβα της όπερας όλων των εποχών. Γεννήθηκε (1923) στη Νέα Υόρκη από ελληνοαμερικανούς γονείς ωστόσο ανατράφηκε στην Αθήνα και πήρε φωνητικές σπουδές στο Ωδείο Αθηνών. Η εγγραφή της Μαριάννας  Καλογεροπούλου στο Ωδείον δεν ήταν ένα απλό θέμα, παρά τα σπάνια φωνητικά προσόντα της και την επιρροή της Elvira de Hidalgo, η οποία την δίδαξε όχι με μια απλή μέθοδο, αλλά ένα ολόκληρο σύστημα κανόνων άσκησης της φωνής, μια «σχολή» δηλαδή που αποτελούσε ιδιαίτερο τρόπο ερμηνείας, γνωστό ως “bel-canto”.

Η καριέρα της ξεκινά ουσιαστικά το Σεπτέμβριο του ’45 στη Νέα Υόρκη όταν αναζητά εργασία, κι απογειώνεται ρυθμικά, αέρινα, από Φιντέλιο σε μαντάμ Μπάτερφλάι, από Τζοκόντα σε Ιζόλδη. Το ’49 παντρεύεται το βιομήχανο Τζοβάνι Μενεγκίνι κι οι θύρες ανοίγουν διάπλατα αν αναλογιστεί κανείς πως ήδη το Δεκέμβριο του ‘51 η Κάλλας ανοίγει τη σαιζόν στη Σκάλα του Μιλάνο με το «Σικελικό Εσπερινό», μια εμφάνιση που τη προσδίδει τεράστια αναγνωρισιμότητα. «Τραβιάτα», «Νόρμα», ανά τη Γη προσκλήσεις, τον Αύγουστο του ‘57  εμφανίζεται στο Ηρώδειο, ενώ δυο μήνες πριν η μοίρα της έπαιξε ένα μοιραίο ερωτικό βαλσάκι σε δεξίωση ττης κοσμικογράφου Έλσα Μάξγουελ : γνωρίζει τον άνθρωπο που θα την χαζέψει εντελώς, κυριολεκτικά θα την τρελάνει, τον Αριστοτέλη Ωνάση.

Ο κροίσος αγάπησε την αοιδό με το δικό του φλογερό τρόπο, σε μια μοραία έλξη αληθινού πάθους. Η «Χριστίνα» έπλεε προς την Πόλη κι οι δυό ερωτοχτυπημένοι φλέγονταν. Όταν τραγούδαγε Νόρμα τον κοίταζε κατάματα και στην ουσία μόνο προς εκείνον απευθυνόταν : Ho datto tutto a te! Σου τα έδωσα όλα! Ο παγκόσμιος τύπος αφιέρωνε οκτάστηλα πρωτοσέλιδα για το σαγηνευτικό ζευγάρι, για τους θυελλώδεις καυγάδες και τους χωρισμούς τους. Ο Αρίστος την εγκαταλείπει για την Τζάκυ Κέννεντυ, η Μαρία αποσύρεται κατάθλιπτη στο παρισινό διαμέρισμα περιμένοντας το γόη που όντως επέστρεψε, για ένα σκάνδαλο που δεν είχε τέλος, σε μια ιστορία ενός τραγικού και υπέρτατου έρωτα.

Κλαίει ερμηνεύοντας "Μήδεια"

Στις 16 Σεπτεμβρίου του 1977 η Μαρία Κάλλας πεθαίνει από καρδιακό επεισόδιο στο Παρίσι, όπου είχε αποσυρθεί σε μια θλιβερή απομόνωση ύστερα από μια εκθαμβωτική ζωή και καριέρα, κατά την οποία είχε γίνει για όλο τον κόσμο «η Θεϊκή». Καθόρισε οριστικά την όπερα στον καιρό μας, έζησε την απόλυτη δόξα και πέθανε μόνη… Στο ντοκυμαντέρ «Απόλυτη Κάλλας» του Φιλίπ Κολί, αποκαλύπτεται ότι η Μαρία στις 30 Μαρτίου 1960 γέννησε ένα άρρεν βρέφος, γόνο του Ωνάση,  πλην όμως νεκρό. Εκεί άρχισε η παρακμή του μεγαλείου της αφού διαγνώσκεται πως πάσχει από εκφυλιστική δερματομυοσίτιδα, φθείρονται οι μύες κι οι ιστοί, μαζί κι ο λάρυγγάς της. Η αλήθεια είναι πως λιώνει όμως μέσα στην απόγνωση που την καταδίκασαν οι ψηλότερες κορυφές που κατέκτησε είτε μόνη, είτε με το θύτη άγγελό της.

xartografos

Advertisements
This entry was posted in ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ, ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΙ. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s