131. Πού πας ρε Καραμήτσου ;

Πρέπει να καταλάβουμε όλοι άμποτε πως οι καιροί άλλαξαν, οι ανάγκες μεταλλάχθηκαν, η νέα γενιά για άλλα μιλά, άλλα φοβάται, αλλιώς οργανώνεται, βλέπει το περιβάλλον, τη μάθηση, το μέλλον της ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ. Όσοι μένουμε στις μαγκιές και τις εξυπναδίστικες ατάκες, στις αρχοντογυφτιές και τα ανατολίτικα ραχάτια καλό θα είναι ν’ αλλάξουμε πλευρό. Οι τεμπέλικες δικαιολογίες ψόφησαν, εντελώς όμως!

Την κ. Καραμήτσου ούτε που την ξέρω, ούτε καν γνώριζα πως υπήρχε κάπου σε τούτο τον πλανήτη. Μια πεμπτοετής φοιτήτρια του Αριστοτελείου ήταν πριν 6 χρόνια, για πολιτικός μηχανικός εκκολάπτονταν και όχι μόνο, δεν έμαθα καν πώς πορεύτηκε στην ακαδημαϊκή της ιστορία. Το καλοκαίρι του 2005 που εργάζονται σε ένα Ινστιτούτο Τεχνικής Σεισμολογίας, μελετούσε τις τεχνικές αντισεισμικών κατασκευών (βλέπε Ιαπωνικό τσουνάμι – ΚΑΙ προφήτης η κ. Καραμήτσου…) κι επικεντρώθηκε στα ύδατα και τα φαινόμενά τους. Να οι κύκλοι του νερού, κάτι οι υδατοδεξαμενές, κάτι τα φράγματα συνειδητοποίησε ότι χρειαζόταν εξωτερικές πηγές βιβλιογραφίας, κι έπεσε πάνω σε  διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με ένα διαδικτυακό τόπο του MIT. Μιλάμε τώρα για ένα από τα διαλεχτότερα πανεπιστήμια του κόσμου, το περίφημο ΜΙΤ, (Massachusetts Institute of Technology)

Η Λαρισινή Μαρία  έστειλε ένα email στο MIT, κι άνοιξε πλέρια ένα τεράστιο όσο και απροσδόκητο παράθυρο γνώσης. Εντάχθηκε στα ΔΩΡΕΑΝ μαθήματα που ηλεκτρονικά διαθέτει αυτό το θρυλικό αμερικάνικο ίδρυμα (ΠΟΥ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ), κι εκτινάχθηκε σε άλλα σύμπαντα παιδείας. Λίγη τόλμη, πολύ περιέργεια, αρκετό internet, κουράγια μπόλικα, και τα βρίσκεις όλα εκεί. Εκεί έξω, στον κόσμο της επιστήμης και της σοφίας. Σκεφτείτε εξάλλου πως το άλμα της Μαρίας έγινε πριν από μια αιωνιότητα για τα computers, στα έξι χρόνια που μεσολάβησαν ως τώρα που το συζητάμε η απόσταση είναι χαοτικά συμπαντική.

Μικρές κουκουβάγιες, μικρά συνθήματα μάθησης

Αν μπείτε στην περιπέτεια επιμόρφωσης στα site που περιγράφηκαν, βρίσκεται ελεύθερη η πηγή της μάθησης, τα νάματα για να εξελιχθούν τα μικρά κουκουβαγιάκια των πανεπιστημίων μας σε φωστήρες μεταλαμπάδευσης ποιοτικών πληροφοριών. Ο καθένας με το ταλέντο του βέβαια, το τυχερό του, αλλά και την αποφασιστικότητά του. Κι επειδή πολλά τσιτάτα ακούγονται πώς «η παιδεία κοστίζει κι είναι για τους προνομιούχους», και «άσε δεν γίνεται τίποτε, εμείς γεννήθηκαμε σε λάθος μέρος«, ΚΟΜΕΝΗ. Να μια απόδειξη πως η αλήθεια αν την καλοψάξεις με ετοιμοπόλεμη αφοσίωση στον κόπο, θα τη βρεις! Θέλω να δώσω πολλά ευγενικά συγχαρητήρια στη θεσσαλή συμπατριώτισα, έστω και μετά εξαετίας, μακάρι να κράτησε (ή και να κρατά ακόμη) το υπέροχο ταξίδι της δικής της αναζήτησης. Είμαι βέβαιος πως δεκάδες, εκατοντάδες παιδιά μας μπορούν όλο και περισσσότερο να βρουν πλούσια μαθήματα στο διαδίκτυο δωρεάν, και χαρούμενα.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα γαργαλήσουμε -εμείς οι παντογνώστες του αραλικίου- κάποιον με τη φράση «πού πας ρε Καραμήτσο«, ίσως θα πρέπει να είμαστε βαθιά προσεκτικότεροι. Γρήγορα σ΄ένα γιατρό να μας δει, κι ένας παιδοψυχίατρος θα έκανε δουλειά, ακόμη κι ένας καθρέφτης να κοιταχτούμε. Ο κόσμος δεν είναι πια ο ίδιος, θέλει δουλειά και εφευρετικότητα, ζητείται μόχθος και συνεργασίες, απαιτείται μάθηση κι όχι πασαλείμματα, εκπαίδευση κι όχι φραπεδιές, οι μαγκιές φαλίρησαν! Οι νέοι μας ας αρπάξουν τις ευκαιρίες – cease the day που λένε και στο MIT. Carpe diem που λέγαν κι οι Λατίνοι. Αδράξτε τη μέρα παιδιά, δράστε τώρα.

xartografos

Advertisements
This entry was posted in ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΙ. Bookmark the permalink.

2 Responses to 131. Πού πας ρε Καραμήτσου ;

  1. Ο/Η θρυαλλίδα λέει:

    ….σίγουρα οι νέες τεχνολογίες κ ιδιαίτερα το διαδίκτυο προσφέρουν ένα μεγάλο πεδίο πληροφόρησης κ αν και θα συμφωνήσω με το άρθρο σου θα ήθελα να προσθέσω το εξής: η μάθηση κ η παιδεία είναι κάτι παραπάνω από πληροφόρηση κ απλή γνώση,,,ο «δάσκαλος» μεταλαμπαδεύει την γνώση «μεστωμένη» με εμπειρία, μαθαίνει μεθοδολογία κ τρόπο σκέψης , βοήθαει στην ανακάλυψη της αληθινής γνώσης…τα δωρεάν μαθήματα που προσφέρει το ΜΙΤ, δεν εχουν καμία σχέση με ένα χρόνο σπουδής κα σκληρής δουλειάς σε αυτό το πανεπιστήμιο…έπειτα κανένας εργοδότης δεν θα λάβει υπόψη του αν έχεις κάνει δωρεάν μαθήματα μέσω ιντερνετ στο ΜΙΤ, θα υπολογίσει ιδιαιτέρως όμως ένα μεταπτυχιακό στο εν λόγω πανεπιστήμιο, εδώ ίσως ταιριάζει η φράση» η παιδεία κοστίζει κ είναι για τους προνομιούχους»…όπως κ να έχει πάντως από την μαγκιά κ την φραπεδιά είναι καλύτερη η ενασχόληση με την αναζήτηση της γνώσης σε ότι ενδιαφέρει τον καθένα

    • Ο/Η pigpanther λέει:

      Συμφωνώ μαζί σου.
      +1000.
      Το άρθρο ωστόσο, εντόπιζε απλώς το δεδομένο πως τα κάποτε άπιαστα έγιναν απτά για όλους.
      ΟΚ δεν θα αποτελεί στοιχείο του βιογραφικού. Όμως ας το παλαίψουν και λίγο…! Αμάν πια με τους νεοέλληνες λεβέντες της βαρεμάρας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s