111. Επτά τρόποι για βελτίωση Μνήμης

Ο χρόνος, αυτό το άπιαστο δημιούργημα του ανθρώπου κυλά γοργά, φεύγει τρέχοντας. Κι όταν τα πράγματα παν στραβά προστρέχουμε σε Μνημόνια, σε αμνήμονες φελλούς, σε αλήστου μνήμης εποχές, σε εθνική φαγούρα από αμνημονευτών χρόνων!

Όχι μόνο οι Έλληνες, μα παντού πια η Μνήμη γίνεται ένα ξεχασμένο άθλημα. Ιατρικώς εξετασμένο το πρόβλημα δείχνει πως έχουμε συνειδητά εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια να διατηρήσουμε ακμαία την κεντρική εγκεφαλική μας λειτουργία. Πάμε σε πλαστικούς για τα στήθια, δαπανάμε ώρες πάνω στο διάδρομο για τα παχάκια, τρυπιόμαστε με botox για τις ρυτίδες, βάφουμε κάθε δειλή τρίχα μπας και περισώσουμε κάποια απομεινάρια νιότης. Ψηφίζουμε και ξαναψηφίζουμε τους ίδιους σαλτιμπάγκους, ξοδιάζουμε ώρες και χρήμα για απέραντες αηδίες, στήνουμε ιερατικά μνημεία, κρεμάμε τεράστιες οδικές πινακίδες, στοιβάζουμε στις βιβλιοθήκες τόμους που δεν ανοίξαμε ποτέ. Μα για το ίδιο το μυαλό μας, δεν κάνουμε παρά ελάχιστα. Ξεπουλάμε το δικαίωμα στην καλή υγεία, κι ως φαίνεται, τσαλαπατάμε την απόλαυση να γεράσουμε έχοντάς τα 400, ενώ δυστυχώς κι όσο είμαστε ενεργοί πολίτες η ανύπαρκτη γενναιότητα της μνήμης μας είναι ο χειρότερος σύμβουλος ορθών αποφάσεων. Έτσι, να ΄ναι καλά η Huffington Post που συμβουλεύει :

1. Ας τρώμε το πρωί υδατάνθρακες. Λίγο ψωμάκι, κανένα φρούτο, μια φέτα μαρμελάδα. Έρευνα του πανεπιστημίου Tufts της Βοστώνης, έδειξε πρόσφατα πως τα εγκεφαλικά κύτταρα για να διατηρηθούν ακμαία, χρειάζονται οπωσδήποτε πρωινούς υδατάνθρακες για την παραγωγή γλυκόζης (ρύζι, πατάτες, ζυμαρικά). Δώστε την απαραίτητη τρόφη στο μυαλό λοιπόν για να Ξυπνήστε!

2. Ας ασκηθούμε κάπως εντονότερα. Μάλιστα στο πλέον έγκυρο περιοδικό νευροβιολογίας Neurobiology of Learning and Memory, καταγράφηκε πως η έντονη άσκηση για λίγα λεπτά της ημέρας, σε αντίθεση με το μακάριο πολύωρο βάδισμα, μπορεί έως και 20% περισσότερο να βοηθήσει στην ταχύτερη ανάγνωση και αντίληψη κειμένων. Η πίεση του αίματος μεταφέρει θεραπογόνα στοιχεία με πρωτεϊνες απαραίτητες για την καλή υγεία της θύμησης.

3. Ας αλλάζουμε συχνά την γραμματοσειρά στα κείμενα του υπολογιστή μας. Στατιστικώς οι περισσότεροι έχουμε χρόνια τώρα αποκοιμηθεί διαβάζοντας σε Times New Roman. Μια χαρά είναι δεν λέω, αλλά στο περιοδικό Coignition, η έρευνα έδειξε πως μια τακτική αλλαγή σε άλλη γραμματοσειρά (π.χ. στα Comic Sans)  προσφέρει σπουδαία άσκηση στον εγκέφαλο και τη μνήμη του, που εμείς δεν αντιλαμβανόμαστε καν.

4. Μια ώρα την ημέρα στο Internet το γιατρό τον κάνει πέρα. Μια ώρα όμως με πραγματική αναζήτηση για οτιδήποτε μας ενθουσιάζει (αφήστε λίγο το Facebook!). Η τελευταία σχετική  μελέτη του University of California στο Los Angeles έπεισε πολλούς πως τα νευρικά κυκλώματα διεγείρονται με έξαψη όταν παίρνουν γρήγορες αποφάσεις, όταν τρέχει μπρος τους εναλλασσόμενο οπτικό υλικό, όταν κινούνται στο χώρο, ακριβώς όσα συμβαίνουν όταν σερφάρουμε. Δραστήρια όμως, όχι χαυνωτικά, ούτε με τις μέρες…

5. Ας εντοπίζουμε πού έχουμε παρκάρει. Όταν αφήνουμε το αμάξι είτε σε έναν πολύβουο δρόμο, είτε σε ένα μεγάλο χώρο στάθμευσης π.χ. έξω από σούπερ μάρκετ, ας σταθούμε για λίγο ακίνητοι. Σκανάρουμε με τα μάτια μας αργά την περιοχή, τις γωνίες, τα χρώματα, τα καίρια σημεία που θα μας οδηγήσουν πάλι πίσω. Η μακράς διάρκειας μνήμη ασκείται ιδιαίτερα, και ωφελείται εξαιρετικά με αυτήν την απλούστατη άσκηση, έως και 10% περισότερο από εκείνον που δεν κάνει τον κόπο, όπως απέδειξαν οι επιστήμονες του Manchester Metropolitan University στην Αγγλία.

6. Ας πιούμε λίγο αλκοόλ με το βραδινό μας. Ενώ οι βαριά μεθυσμένοι χάνουν σχεδόν πλήρως την δυνατότητα μνήμης, ζωτικές αναλύσεις στο  Journal of Alzheimer’s Disease, κατέληξαν πως μικρή ποσότητα αλκοόλ υπό απόλυτο έλεγχο στο βραδινό φαγητό, μειώνει σημαντικά τους κινδύνους απώλειας μνήμης. Οι ειδικοί πιστεύουν πως αυτό οφείλεται στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες του οινοπνεύματος, είτε μιλάμε για κρασί είτε για τσιπουράκι. Με μέτρο όμως ε;

7. Ας βουρτσίζουμε τα δόντια πριν κοιμηθούμε. Μάλιστα την καλύτερη δουλειά την κάνει το οδοντόνημα. Τα βακτήρια που κατά τη διάρκεια του ύπνου εισέρχονται μέσω των ούλων στο κυκλοφοριακό σύστημα μπορεί να προκαλέσουν μέχρι και εγκεφαλικές φλεγμονές, εκείνες που είναι αρμόδιες για την διαγνωστική λειτουργία όπως ιατρικώς διαπιστώθηκε στο New York University.

xartografos

Advertisements
This entry was posted in ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΥ ΣΚΕΨΕΙΣ. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s