70. Ύβρις σε μοντέρνους καιρούς

Τόσο οι αρχαίοι, όσο και οι νεοέλληνες έχουμε ένα θέμα με την ύβρι. Η Ύβρις ήταν στο πετσί των προγόνων μας, μια  κοσμοθεωρία μη ανταλλάξιμη. Ήρωες και Αντιήρωες δεν συγχωρούνταν επ’  ουδενί. Ο αλαζόνας, ο ευνοημένος της τύχης, ο νικητής των μαχών που δεν θυσίαζε στους βωμούς με προθυμία, ο αντιρρησίας της θνητότητας, εξόργιζε θεούς και ανθρώπους. Ο βίαιος, ο αυθάδης, ο ανήθικος, ο εγωιστής, έκλεινε ραντεβού με την πτώση και την εν ζωή καταστροφή. Μετά την ύβρι, ερχόταν η Άτη. Το θόλωμα του νου, η τύφλωση της λογικής που οδηγούσε σε νέες σφαλερές συμπεριφορές, ακόμη πιο υβριστικές. Εκεί πια τον περίμενε η Νέμεσις, η ιερή οργή κι εκδίκηση, η αρχή του τέλους, για να φτάσει η καταλυτική Τίσις, η συντριβή κι η τιμωρία δηλαδή, η λύτρωση δια του καταποντισμού. Την πάτησαν ο Αγαμέμνονας κι ο Αχιλλέας έτσι, δεν γλύτωσε ο Σαντάμ κι ο  Μουμπάρακ, η υπερδύναμη των γερακιών συμπεριφέρεται ολόιδια με τους Ρωμαίους και τους Οθωμανούς. Καλοπερνάν Μαρινάκηδες και Ρουσόπουλοι, δεν ξέρω πώς θα επιβιώσει ο Μπερλουσκόνι. Ήδη η έκθεση των Ιταλών εισαγγελέων είναι καταπέλτης σε βάρος τού MisterTV, του Cavaliere, του πρωταγωνιστή στο RubyGate : Πιστοποιήθηκαν 13 συνευρέσεις του με τη 16χρονη μαροκινή Ρούμπι, κατηγορείται για προαγωγή ανήλικης πορνείας  στην βίλα του Άρκορε. Εκεί, το «μπούγκα μπούγκα», ήταν ένα είδος χορού μετά τα δείπνα, όπου οι ημίγυμνες κοπέλες τον άφηναν να αγγίζει τα απόκρυφα πριν διαλέξει  με ποιες θα διανυκτέρευε έναντι μεγάλων ποσών. Στις 6 Απριλίου 2011 θα εμφανιστεί αυτοπροσώπως για να ξαναδηλώσει «…πως δεν κρύβεται, πως δεν αφήνει τη χώρα του ακέφαλη στις συκοφαντίες των κομμουνιστών…» Χαχανίζει με τα νυχτοπερπατήματα, φέρεται ιταμά σαν αθάνατος, εξαγοράζει χλιδή στη γύμνια μιας porca miseria. Κάποιοι θα βρουν ομοιότητες και με τη συμπεριφορά των Ιαπώνων, που προκάλεσαν τον μηχανισμό της ύβρεως έπειτα από τέτοια τεχνολογική αποθράσυνση. Λησμόνησαν τη προσωρινότητά του είδους μας για χάρη των πυρηνικών κερδών, παρέβησαν κάθε προπατορικό αμάρτημα αγγίζοντας άμυαλα θεμελιώδεις φυσικές νομοτέλειες. Μαζί τους κι εμείς, όλοι μας, που να, από μια αγαθή  συγκυρία δεν μας πήρε πρώτους το ποτάμι, μας δόθηκε ίσως από την Νέμεση ικανός χρόνος να ξανασκεφτούμε τη βιωτή μας. Ακόμη και την καθημερινότητά μας, τις μικροχαρές που απολαμβάνουμε χωρίς να μελετάμε του διπλανού την ανέχεια, τις εύνοιες που μας έλαχαν χωρίς να προσμετράμε πως ρόδα είναι και γυρίζει, τις όμορφες ζωές μας που όμορφα μπορεί να καούν σε μια στιγμή και μόνο,  αν αλλάξει διεύθυνση ο άνεμος, αν αλλάξει κατοικία η υγεία, αν στραφεί αλλού ο ρους του πλούτου. Μελαγχολικές σκέψεις ; Απεναντίας! Έρχεται πασχαλιά κι ας θυμηθούμε να είμαστε πιο ανθρώπινοι, πιο γειτονικοί, πιο ειλικρινείς, πιο πρόσχαροι στις μοιρασιές. Πιο λιτοί, πιο προσηνείς, λιγότερο απαιτητικοί, λιγότερο άπληστοι. Όσοι σκανδαλωδώς ευτυχήσαμε, ας μας περάσει από το μυαλό και η πιθανότητα να οφείλουμε κάπου, κάπως, κάτι, σε κάποιον xartografos

Advertisements
This entry was posted in ΕΠΙΚΑΙΡΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ. Bookmark the permalink.

2 Responses to 70. Ύβρις σε μοντέρνους καιρούς

  1. Πολύ ωραία τοποθέτηση.
    Με βρίσκει σύμφωνο 100%.
    Όποιος δε διαθέτει το τρίπτυχο «Ύβρις-Τίσις-Νέμεσις» στον Αξιακό του Κώδικα, καταφεύγει σε πράξεις που οδηγούν στην καταστροφή. Είτε προσωπική είτε κοινωνική.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s