50. Η φάτσα της εξουσίας

Η αλήθεια είναι ότι μια εμμονή με τις προσόψεις την έχω. Χωρίς καθόλου να είμαι φυσιογνωμιστής, η πρώτη θέα ενός προσώπου μου προκαλεί σταθερές εντυπώσεις που σπάνια διαψεύδονται στην πορεία μιας γνωριμίας. Το πιθανότερο είναι να κάνω λάθος, να έχω λαβυρινθιαστεί σε καμιά αναχρονιστική προκατάληψη, κι έτσι να ολισθαίνω σε αστοχίες. Άνθρωπος με πάθη είμαι, παρασύρομαι.

Ένα πρώτο τέτοιου είδους ρατσιστικό (όπως και να το κάνουμε) σκίρτημα είχα στα παιδικά μου χρόνια θωρώντας τη φιγούρα του Ίντι Αμίν Νταντά. Φοβόμουν, βράδυα πολλά, ότι θα βγει από τη μαύρη οθόνη της κλειστής μας τηλεόρασης όπου τον γνώρισα, και θα με έτρωγε. Ακόμη κι όταν μίλαγε στα Ηνωμένα Έθνη στην αγκαλιά αυτή της διεθνούς κοινότητας, δεν τον πήγαινα. Δικτάτορας της Ουγκάντα για δεκαετίες, πάνω μισό εκατομμύριο νεκροί στο διάβα του, διαπιστωμένα εν τέλει κανίβαλος, χάθηκε επιτέλους από τους εφιάλτες μου, ευτυχώς δίχως άλλες παρενέργειες. Εξάλλου πλέον οι σάρκες των λαών είναι λιγότερο γευστικές, η εστίαση στο πορτοφόλι καθιερώθηκε πλέον ως σκοπός των ισχυρών.

Μιλώντας για σύγχρονους πια ηγέτες, δεν μπορώ με τίποτα να καταπιώ τη φάτσα εκείνου του προέδρου της Ευρώπης, του ασήμαντου κατά τα άλλα Βέλγου Herman van Rompuy. (ΔΕΙΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΤΟ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΒΙΝΤΕΟ). Δώστε μου ένα επιχείρημα της προκοπής για να με εμπνεύσει ο τύπος, πρόκειται για τη χαρακτηριστικότερη φιγούρα του ρητού “κόψε φάτσα-βγάλε συμπέρασμα”. Πολύ θα ήθελα να τον πιστέψω ακόμη κι όταν το 2004 δήλωνε πως “η Τουρκία δεν είναι Ευρώπη και δεν θα είναι ποτέ Ευρώπη. οικουμενικές αξίες του χριστιανισμού που ισχύουν στην Ευρώπη, θα χάσουν σθένος με την είσοδο μιας τέτοιας ισλαμικής χώρας” Και όντως, το 2010, αραχτός πια στον κεντρικότερο ευρωπαϊκό θώκο δήλωσε μετανοημένος “Η Τουρκία διαδραματίζει έναν ολοένα και πιο ενεργό ρόλο στη γειτονιά της, είναι ένα πλήρες παλαιό μέλος της G-20, και η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να αναπτύξει στενή συνεργασία μαζί της”. This is life guys, έτσι είν’ η ζωή, πηγαίνουμε όπου μας παν ως προβάτια μεσημβριάζοντα παρά την κρήνην. Ο μισθός του ξεπερνά τις 25.000,οο € το μήνα για να φαφλατίζει ακαδημαϊκές θεωρίες ενοποιήσεις και δημοκρατικών ευνουχισμών.

Με αυτά και μ’ αυτά προτιμώ την ουτοπία. Στέκομαι μπροστά σε

Η πρώτη κυρία της Γαλλίας, Carla Bruni Sarkozy

ένα ωραίο τοπίο, μια ορεινή λίμνη της σαγήνης όπου κωπηλατούν τα βλέφαρά της, φαντάζομαι τα μυστηριακά κάστρα του Τορίνο όπου είναι η πατρική της περιουσία, κι αναρωτιέμαι για τα γαλλικά αρώματα που κοσμούν το μπουντουάρ της. Η Κάρλα θα είναι πάντα ένας αγγελικός δαίμονας, δεν πα να’ ναι ο χειρότερος παλιοχαρακτήρας της κενής φιλαρέσκειας. Εξάλλου δύσκολα θα αρνιόταν κανείς να σκαλώσει για λίγο το βλέμμα του πάνω της, ειδικά αν είχε να διαλέξει να πιει τσάι στην αυλή της ή να ακούσει μια πολιτική φανφάρα για την ανάπτυξη των ευρωπαϊκών θεσμών ενοποίησης.

Το τσάι μου με μέλι σας παρακαλώ, κι ένα βούτηγμα με άρωμα κανέλα.

http://www.xartografos.wordpress.com

This entry was posted in ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΟΥ ΣΚΕΨΕΙΣ. Bookmark the permalink.

One Response to 50. Η φάτσα της εξουσίας

  1. Αχ, αυτή η Κάρλα! Ζημιές προκαλεί…

    Πράγματι απίστευτη φάτσα αυτός ο Βέλγος. Έχει τη φάτσα παρανοικού δολοφόνου, ιδανικού για σήριαλ του Κοκκινόπουλου (έχω κι εγώ την ίδια τάση να κρίνω απ τη φάτσα τους ανθρώπους με πρώτη ματιά)
    Κι επίσης έχω να πω ότι θέλω να πάρω τα πολιτικά μου δικαιώματα για να τα πάω στη Βρετανία, να ψηφίσω αυτόν το Βρετανό Ευρωβουλευτή τον οποίο έχω δει αρκετές φορές σε ομιλίες του και έχω να πω ότι, εκτός της αξιόπιστης φάτσας του, έχει πει για την Ελλάδα όσα δεν έχει πει κανείς Έλληνας σε Βουλή και Ευρωβουλή.
    Άρα Μαξ Κάιζερ για Πρόεδρο και Νάιτζελ Φάρατζ για Αντιπρόεδρο και καθαρίσαμε!

Σχολιάστε

